Обуке су одржаване у периоду од 28. новембра 2018. године до 22. јануара 2019. године у шест центара у Србији: на Златибору, Палићу, у Крагујевцу, Нишу, Новом Саду и Београду. На укупно 20 обука, којима су обухваћене све службе за катастар непокретности у Србији, присуствовало је 465 запослених.
Обука је била интерактивна, полазници су износили своје ставове, дилеме и питања у вези са темама које су биле актуелне. Треба истаћи да су учесници имали могућност предлагања измена и унапређења регулаторног оквира за упис у катастар.
Тренерски тим су сачињавали консултанти НАЛЕД-а, координатори Одељења за координацију и остали запослени из Сектора за катастар непокретности, као и имплементатори система ДМС (Документ менаџмент систем) из Сектора за информатику и комуникационе технологије.
Први део обуке посвећен је информисању и дискусијама у вези са правним оквиром за упис у катастар непокретности и водова, као и питањима и одговорима у вези са применом овог прописа. У оквиру овог дела обуке, који су држали консултанти НАЛЕД-а (стручњаци правне и економске струке), посебно су објашњени циљеви и сврха одређених законских одредби, правни оквир за електронско управно пословање у спровођењу процедуре уписа стварних права у катастар, једношалтерски систем који се спроводи од стране обвезника доставе, а чије исправе су основ за упис у катастар, као и улога служби за катастар непокретности у том систему.
У другом делу обуке учесницима је кроз три презентације прво представљен систем уписа преко е-шалтера РГЗ-а, затим је објашњено ко су његови корисници и које су врсте исправа које се достављају. Након тога им је представљена шема кретања предмета формираних преко е-шалтера и указано на најчешће грешке које службе праве у раду.
Координатори Сектора за катастар непокретности представили су на самом крају обуке начин на који се коришћењем извештаја, генерисаних из ДМС-а Републичког геодетског завода, контролишу законски рокови за решавање предмета формираних преко е-шалтера. Демонстрирали су и начин на који се контролишу друге обавезе служби, попут потпуног преласка на електронско пословање и превођења аналогне документације у електронски облик. Указано је на уведене електронске комуникације између службе као првостепеног органа и Завода као другостепеног органа у поступку прослеђивања жалбе, као и на извештај који је један од индикатора напретка РГЗ-а на „Дуинг бизнис листи“, а све у складу са реформом коју спроводи Републички геодетски завод.
Полазници су показали да су врло задовољни одржаним обукама, а просечна добијена оцена за предаваче је 4,8 од могућих 5,0.
Златибор, 29―30. 11. 2018.


Крагујевац, 04―06. 12. 2018.

Ниш, 11―13. 12. 2018.

Палић, 10―12. 12. 2018.



Нови Сад, 17―18. 12. 2018.

Београд, 14―22. 01. 2019.



